
Kampania eko edukacyjna wśród uczniów!
W marcu w Publicznym Gimnazjum im. Edwarda Żółtowskiego w Mochowie i w Szkole Podstawowej im. Powstańców Styczniowych w Ligowie odbyła się kampania edukacyjna pod hasłem : „Kosmetyki z Natury”, w której mieliśmy swój udział!
Uczniowie gimnazjum w ramach kampanii zrealizowali projekt pod tym samym tytułem. Zadaniem zespołów zadaniowych było opracowanie odpowiedzi na następujące pytania:
- Jakie cechy powinien posiadać idealny kosmetyk do twarzy?
- Jakie składniki zawierają konwencjonalne kosmetyki a jakie kosmetyki naturalne?
- Na co zwracamy uwagę przy zakupie kosmetyku do pielęgnacji ciała?
- Historia rozwoju kosmetologii
- Związki chemiczne używane do produkcji kosmetyków i ich działanie
- Kosmetyki z naturalnej apteki czyli rośliny w nowoczesnej kosmetologii
Uczniowie opracowali odpowiedzi zarówno w formie graficznej, plastycznej jak i multimedialnej.
Cel akcji
Celem akcji było zapoznanie uczniów ze składem konwencjonalnych kosmetyków i kosmetyków naturalnych do pielęgnacji ciała, włosów, twarzy. Wskazano w kosmetykach drogeryjnych na obecność parabenów, silikonów, środków pianotwórczych: SLS, SLES, substancji ropopochodnych oraz ich wpływ na stan skóry. Zwrócono uwagę, że naukowcy są podzieleni w kwestii bezpieczeństwa ich stosowania. Do produkcji kosmetyków naturalnych wykorzystuje się składniki mające pochodzenie roślinne, pozyskiwane z kontrolowanych upraw ekologicznych!
Udział marki Orientana
Orientana udostępniła szkole materiały pomocne w przeprowadzeniu kampanii jak katalogi, ulotki czy testery. Cieszymy się, że mogliśmy mieć swój udział w tej eko edukacji tych młodych jeszcze osób. Wspaniale, że uczymy świadomości ekologicznej od najmłodszych lat i wyjaśniamy różnice między naturalnymi produktami a tymi powszechnie dostępnymi – chemicznymi. Powinniśmy tłumaczyć swoim pociechom negatywny wpływ składników chemicznych, sztucznych i pomagać dokonywać wyboru w zgodzie z naturą. Niech staną się świadomymi ekologicznie konsumentami!
Brawo dla Pani Eweliny za ogromne zaangażowanie w eko edukację i wspaniałe pomysły!
Prawdziwa ninja social media! To jej żywioł i naturalne środowisko, w którym czuje się jak w domu. Oprócz doskonałego wyczucia stylu i estetyki wspiera się wiedzą zdobytą podczas studiów z zakresu chemii kosmetycznej. Na bieżąco śledzi trendy, nieustannie poszukuje inspiracji i dba o wizerunek Orientana w social mediach.