Zaznacz stronę

Suplementacja dla urody

W aptekach, drogeriach a nawet sklepach spożywczych znaleźć można mnóstwo kapsułek, tabletek, napojów pełniących rolę suplementu. Sięgasz po nie, by wspomóc swój organizm? Dziś opowiemy o tym, na czym polega suplementacja dla urody i dowiesz się, czy faktycznie potrzebujesz gotowych suplementów.

Co to jest suplementacja?

Suplementacja kojarzy się nam z przyjmowaniem gotowych preparatów witaminowo – mineralnych. Czy wiesz jednak co oznacza to słowo? Według słownika języka polskiego „suplementacja to uzupełnianie diety o niezbędne witaminy i składniki mineralne”. Nie ma w tej definicji ani słowa o tym, czy proces ten ma polegać na przyjmowaniu kapsułek! Tymczasem przyzwyczailiśmy się, że pod pojęciem suplementacji rozumiemy łykanie tabletek. Postaramy się dziś przybliżyć jakie grupy witamin i składników mineralnych są szczególnie ważne dla urody i jak wprowadzić do swojej diety ich całkowicie naturalną suplementację.

Suplementacja na cellulit

Cellulit to nierównomiernie rozłożona podskórna tkanka tłuszczowa lub woda, która widoczna jest w postaci skóry o strukturze skórki pomarańczy. Jest to problem głównie estetyczny i nie szkodzi zdrowiu, ale może powodować kompleksy. Cellulit dotyka w większości kobiet i występuje prawie u wszystkich z nich. Widoczny jest na udach, pośladkach, górnej części ramion czy na bokach tułowia. Zwolennicy naturalnych metod, polecają osobom, które chcą zmniejszyć cellulit dietę, w której będą dominowały świeże owoce i warzywa, duża ilość wody. Chwalą również rezygnację z używek takich jak tytoń, kawa czy czarna herbata, które ich zdaniem mogą ten cellulit powodować. Jednak, czy taka dieta przyniesie efekty?

Naukowcy uważają, że za cellulit może odpowiadać estrogen, czyli żeński hormon, który powoduje magazynowanie tkanki tłuszczowej pod powierzchnią skóry. U kobiet po menopauzie tłuszcz odkłada się głównie w górnej połowie ciała a kiedy, w wyniku starzenia, skóra staje się cienka, grudki i nierówności są po prostu coraz bardziej widoczne. Dodatkowo sprzyja temu nadmierne opalanie, które jest przyczyną utraty elastyczności przez skórę.

Widoczny cellulit jest więc zwykłym i naturalnym zjawiskiem.  Badania nie potwierdzają, że może on w bezpieczny sposób być nieinwazyjnie usunięty za pomocą suplementacji.

Naukowcy i lekarze polecają za to regularną aktywność fizyczną, pływanie czy masaże oraz dobrze zbilansowaną i niskokaloryczną dietę opartą na naturalnych produktach. Jeśli skusisz się na masaż kamieniem gua sha, bańką chińską czy nawet zwykły domowy masaż skóry to koniecznie wypróbuj antycellulitowy olejek. Jego receptura sprawia, że tkanka tłuszczowa zgromadzona pod skórą może ulec zmniejszeniu i stać się mniej widoczna.

Suplementacja na włosy

Stan skóry głowy i włosów dawniej był uważany za wyznacznik zdrowia organizmu. Wraz z rozwojem rynku chemicznych farb do włosów oraz środków do stylizacji i urządzeń do modelowania fryzury można jednak stwierdzić, że zupełnie zdrowa osoba może mieć włosy w fatalnym stanie. Niestety na zniszczone włosy niewiele można poradzić. Można tu stosować olejowanie naturalnymi olejkami do włosów. Warto także przestawić się na używanie naturalnych kosmetyków do pielęgnacji takich jak szampony i odżywki. Zdrowe włosy zaczynają się od zdrowej skóry głowy, więc przy odpowiedniej naturalnej pielęgnacji włosów można liczyć na wyrośnięcie nowych, zdrowych, gęstych i mocnych włosów.

Przy problemie przetłuszczających się włosów warto postawić na dobry naturalny szampon ze składnikami, które na dłużej zapewnią świeżość włosom. Można zrezygnować z odżywki a włosy myć szamponem nawet codziennie. W kwestii diety – spróbuj wyeliminować nadmiar cukru z diety – często pomaga to wyeliminować przetłuszczanie się skóry głowy.

Sucha skóra głowy oraz łupież mogą świadczyć o niedoborze cynku a także nienasyconych kwasów tłuszczowych. Naturalna suplementacja kwasów tłuszczowych polega na wprowadzeniu do diety dobrej jakości olejów roślinnych, orzechów i tłustych ryb (makrela, łosoś, sardynki). Ilość cynku w diecie można zwiększyć poprzez regularne spożywanie skorupiaków (zwłaszcza ostryg), pestek dyni i czerwonego mięsa.

Jeżeli zauważyłaś, że twoje włosy straciły blask to możesz łatwo temu zaradzić. Przestaw się na naturalną pielęgnację oraz naturalne farbowanie włosów a oprócz tego spożywaj więcej takich produktów jak:

  • marchew
  • ciemnozielone warzywa liściaste
  • bataty
  • suszone morele

Nadmiernie wypadające włosy to problem wielu z nas. Przed podjęciem działań zaradczych warto jednak sprawdzić, czy problem faktycznie istnieje. Przeciętny, dorosły człowiek gubi dziennie około 50-100 włosów. Pod nimi wyrastają nowe włosy. Sprawdź, ile włosów gubisz dziennie a będziesz wiedziała, czy faktycznie musisz zacząć działać w ich obronie.

Jakie suplementy na wypadanie włosów?

Poza normalnym wypadaniem zdarza się także, że włosy wypadają wskutek ciąży, krótko po porodzie oraz różnych chorób takich jak na przykład:

  • problemy z krążeniem
  • anemia
  • choroby tarczycy
  • przewlekły stres

Pomóc tu może lekarz a także naturalna suplementacja poprzez wprowadzenie do diety pokarmów bogatych w witaminy z grupy B, które są bardzo ważne dla zdrowia włosów. Jedz więcej pełnoziarnistego pieczywa, tłustych ryb, wyciągów i napojów z drożdży, groszku, jajek, naturalnego jogurtu i mleka.

Bardzo skutecznym kosmetykiem naturalnym na wypadanie włosów jest ajurwedyjska terapia z wąkrotą azjatycką.

Suplementacja na paznokcie

Zdrowe paznokcie charakteryzują się twardą, gładką i różową powierzchnią płytki. Wygięte do góry i blade paznokcie mogą wskazywać na anemię albo brak cynku. Paznokcie z niebieskawym odcieniem wskazują, że krew nie dociera do kończyn i mogą zwiastować choroby krążenia. Z kolei paznokcie prążkowane, słabe i łamiące się mogą oznaczać ogólnoustrojową chorobę organizmu. W każdym przypadku, gdy czujesz się zaniepokojona wyglądem swoich paznokci udaj się do dermatologa lub lekarza pierwszego kontaktu, który zleci odpowiednie badania.

Paznokcie zbudowane są z keratyny a ich prawidłowy wzrost w ciągu tygodnia to około 1 mm. Może się okazać, że w Twojej diecie nie dostarczasz składników odżywczych, które są paznokciom potrzebne lub, że dostarczasz ich za mało. Ważnym pierwiastkiem, który pomaga paznokciom jest żelazo. Jego ilość w organizmie sprawdzisz wykonując morfologię i konsultując jej wyniki z lekarzem. Żelazo w suplementach nie jest łatwo przyswajane i powoduje skutki uboczne np. zaparcia, więc jeśli lekarz nie zaleci jego sztucznej suplementacji możesz wprowadzić do diety suplementację naturalną. Postaraj się jeść więcej zielonolistnych warzyw, drobiu, czerwonego mięsa i ryb.

Łamiące się paznokcie i stany zapalne dookoła nich mogą świadczyć o braku cynku. Warto wówczas zastosować naturalne suplementy w postaci orzechów włoskich, soczewicy, grochu, jajek oraz owoców morza i morskich ryb.

Szerokie pasy występujące wzdłuż lub w poprzek paznokci mogą wskazywać na niedobór cynku a czernienie paznokci – na jego nadmiar. Duże ilości naturalnego selenu znajdziesz w drożdżach piwnych, ziarnach zbóż, skorupiakach i rybach.

Jeżeli chcesz dodatkowo wzmocnić zniszczone paznokcie, zadbać o ich piękny i zdrowy wygląd oraz zlikwidować suche i zadzierające się skórki wypróbuj także żelowy eliksir do paznokci. To wyjątkowa odżywka, bez dodatku olejów, która błyskawicznie się wchłania i pozwala na osiągnięcie szybkich efektów.

Pamiętaj, że jeśli po wprowadzeniu naturalnej suplementacji stan Twojej skóry, włosów czy paznokci nie ulega poprawie należy zawsze zwrócić się o pomoc do lekarza.

Twój koszyk
Brak produktów w koszyku!
Wróć do zakupów
0
instagram Pinterest Facebook YouTube